İlksöz:Her yaşanan günde bir Şeb-i Arûs var..Ama bugünlerde daha çok var.
“Salih Amel : Mü’min diğer mü’minlerin onun elinden
ve dilinden emin olduğu (zarar görmediği) kimsedir.”
(Buhârî, İman 4; Müslim, İman 64-65)
Kim karşına geçip ben şeyhim diye durursa,
bil ki o aslında Hak’kın sözüyle, senin arana
girmiş bir baykuştur..
O uğursuz sesiyle Hakk’ın sözünün
işitilmesine engel olmaya çalışır.” Tapduk Emre Hz.
“Vahiy” sözcüğünün İngilizcesi “revelation”, .
Bu sözcük Latinceden geliyor ve kökünde “velum” var:
Örtü, peçe, duvak, perde demek.
Dolayısıyla “revelation” aslında “örtüyü, perdeyi kaldırma”
anlamında.
Miraç’ta o perdeyi kaldırma gerçeği görebilme …
Salih Kul mertebesine ulaşabilmek.
Sözlükte; “iyi doğru düzgün, yararlı ve
hayırlı amel” demek olan “salih amel”
Kur’an’da; “müminin iyi bir niyetle ve
ihlasla Kur’an’a, sünnete ve akl-ı selime
uygun olarak yaptığı ameller” anlamında kullanılmış.
Güzel davrananlara (Salih amel) taşıyanlar
/ iyilik yapanlara
daha güzel karşılık,
de fazlası var.
Onların yüzlerine ne bir toz (kara leke)
bulaşır ne de bir horluk (gelir)..”
Yüce Yaradanın kaleminden dökülmüş bu kelamlar…
İçimiz her neresiyse…
Titreyebilen bir yer.
İman ve bütün ibadetler “salih amel” kavramına dahil.
Bugün İsra gecesi. Peki İsra ne, Miraç ne?
Sözlükte “yukarı çıkmak, yükselmek” anlamındaki
urûc kökünden türemiş bir ism-i âlet olan mi‘râc kelimesi
“yukarı çıkma vasıtası, merdiven” anlamları olan bir kelime..
Öyle Yazıyor Kitaplar…. .
İsra olayı 620’de meydana geldi. İlk vahiy 610’da,
yani nübüvvetin 10. Yılında..Mescid-i Harâm’dan
Mescid-i Aksâ’ya yaptığı yolculuğa isrâ,
oradan göklere yükselmesine mi‘rac denilmiş.
Literatürdeki bu ayırım her iki terimin
naslarda zikredilmesinden ileri gelmekte
Sery (geceleyin yürüme, gece yolculuğu yapma)
kökünden türeyen isrâ’ Kur’an’da mâzi sîgasıyla
yer almış ve sûreye ad olmuş..(el-İsrâ 17/1)
Kur’an-ı Kerim İsra’dan söz ediyor, ama Miraç’tan söz etmiyor..
İsra, Mekke’den Kudüs’e yolculuğu ifade ediyor.
Oradan sidrei müntehaya bir gidiş-geliş oldu mu..
“Tayyi zaman ve tayyi mekan” yani zaman
ve mekan üstü bir durum sözkonusu..
Hadis kaynakları ile siyer ve delâil kitaplarında
isrâ ve mi‘racla ilgili birçok rivayet mevcut.
Mi‘racla ilgili rivayetlerde bazı farklılıklar mevcut.
Meselâ sahih rivayetlerin bir kısmında doğrudan
Mescid-i Harâm’dan semaya yükseliş anlatılmakta
(Buhârî, “Ṣalât”, 1; “Tevḥîd”, 37; “Enbiyâʾ”, 5; “Bedʾü’l-ḫalḳ”, 7).
Hz Muhammed, “La ilahe illallah”, “Allah’tan başka ilah yoktur” dedi.
Devesinden indi, asasını havaya kaldırdı.
Önündeki ilk puta darbe indirdi.
Kendilerinden marifet beklenen Hübel, Lat, Menat, Uzza…
Yüzlerce put birer birer yıkıldı.
Ancak “put yapma” da “put yıkma” da bitmedi.
Put, aksi sanılsa da bir heykel değildi.
Üzerine iktidar elbisesi giydirilmiş, büyüdükçe de
insandan uzaklaşmış bir hikâyeydi.
Kimi zaman taştan topraktan,
kimi zaman etten kandan,
kimi zaman paradan ya da güçten
putlar yaratılmaya devam etti.
Modern insanın da putları var..
Boşuna “Din büyüklerinizi ilah ve
Rab edinmeyin” denmiyor.
Boşuna “İblis sizi Allah’la aldatmasın” denmiyor.
Kendi kutsal olmadığı halde, kendine kutsiyet atfedilen,
başka bir kutsala nisbet edilse de puttur..
O puta bağlanmaksa şirktir.
Eksik olmasınlar, her devrimci de eylemine
“putları yıkıyoruz” diye başladı.
Miraç bizler için;.
gönlümüzde ki putlarıda kırma
“Salih Amel’e” ulaşma ,”Salih kul”
olabilmedir. Bu arada;
Soru Şu: “Salih Amel” nedir?
Cevap: Mü’min diğer mü’minlerin onun elinden ve
dilinden emin olduğu (zarar görmediği) kimsedir.”
(Buhârî, İman 4; Müslim, İman 64-65) diye yazıyor kitaplar
Gönlümüzdeki putların kırıldığı,
salih ameller ulaştığımız ,
salih kullar olabildiğimzi nice kandiller olsun.
Kandiliniz mübarek olsun.
Son Söz :Kimileri gelecekten bahsediyor ama kastettikleri geçmiş aslında.
Ebedi rücu…
——————————————
Referans
Kainatın Yaratacısı,
Yerin ve Göğün Tek Sahibi Yüce Rabbim;
Hiçbir zaman , hiçbir koşulda senden başka
hiç kimseye kulluk etmeyeceğime…!
Rağbeti sadece sana olan kul olacağıma!…
Tüm insanlığı ve Türk Ulusunu her türlü
afetlerden koruman için!…
Bizleri, gurur, kibir, ihtirastan uzak tutman için,
kıskançlık marazına yakalanmışlar dan olmamak için!…
Gerçeği örten nankörlerden / inkârcılardan / riyakarlardan/
münafıklardan / haram ile helal
farkı gözetmeyenlerden….
kul hakkı /yetim hakkı yiyenlerden olmamak için!…
haksız yere hiç kimsenin ahını almamak için!..
haksızlık karşısında susanlardan olmamak için!..
emanetleri ehline vermiyenlerden sakınmak için!…
adaletle hükmetmeyenlerin şerrinden korunmak için!...
ahde vefa/ salih amele sahip olmayanlardan uzak durmak için…
adaletten dönüp heva (tutkuları)na uyananlardan olmamak için!…
kapalı kapılar altında her türlü fitne ve fesatlık
yapanların şerrinden korunmak ve onlardan olmamak için!…
iftira atanların şerrinden korunmak için!…
emanet lafz-ı bî-medlûllardan uzak durmak için!..
Sevgiyi paylaşmak için!…
dostluğu yaşatmak için!…
Kandiller vardır kutlamak
ve af dilemek için!..
bu duygular içinde kutlayacağım!..
“Miraç kandilinde yaptığım dualarımı ve ibadetlerimi”
Yüce Rabbim Kabul eyle!…
Miraç Kandili‘nin Tüm Salih Amel
Taşıyanlara ve Türk Dünyasına Hayırlar Getirmesini
Cenab-ı Allah’tan niyaz ederim . …..
Kandiliniz Kutlu Olsun….
————————————
1)Kadrajımdan :Kütahya Ulu Cami
(2)Bursa Ulu Cami’nin mihrabından Miracın hat sanatıyla ifadesi…
Bu hat eserinin ; sağ alt köşesinde İsra Suresinin birinci ayetinin “Kulunu Mescid-i Haramdan Mescid-i Aksaya geceleyin yolculuğa çıkaran Sübhan’dır” kısmı yer almakta… Hz. Muhammed’in adı, sahnenin alt tarafını Kaplamakta… Muhammed lafzının bittiği yerde Necm Suresinin 8-9. ayetleri “Sonra yaklaştı ve sarktı. Öyle ki,iki yayın arası kadardı hatta daha yakın” yazılmış. Bu sözlerin Allah’ın kavli olduğu bir üst sırada belirtildikten sonra Allah lafzı, elif harfinin ucu levhanın sınırlarını aşacak şekilde,en üste yazılmış olduğunu görüyoruz.Bu hat eseri, Hz. Adem’in dünyaya atıldıktan sonra affedilmek için Cennette Allah’ın adının yanında gördüğü Muhammed ismini de vesile kılarakdua ettiğine dair meşhur kıssayı akla getirmekte… Bu yönüyle Süleyman Çelebi’nin (ö. 1422) Vesiletü’n-Necat adlı mevlidinin Mirac bahrinde geçen “Zatıma mir’at edindim zatını/ Bile yazdım adım ile adını” beytinin görselleşmiş hali…
This Post Has 0 Comments